3 knep för att få hy som en porslinsdocka

Som vissa av er kanske vet har jag under en tid gått på Cambridge (men har nu börjat äta igen). Jag gick ner en hel del i vikt men min hy blev helt förstörd. Finnar har väl alla, men jag har nog aldrig haft så många som jag har nu! Dock finns det knep för att bli av med dem...

På bilden här under kan ni se hur min hy brukade se ut. Den är inte restucherad på något sätt (har inte ens Photoshop), så ni kan själva se att detta faktiskt fungerar!



1. Rengör dag & kväll
Rengöring är a och o. Jag använder mig av följande produkter:


Garnier Clean & Fresh tvättgel
Tar bort det mesta i sminkväg (tom vattenfast mascara) och luktar dessutom riktigt gott.


Dior Magique Cleansing Milk For Face & Eyes 
Använder den efter föregående produkt för att ta bort eventuella sminkrester.


ACO Acnelösning
Som avslutning använder jag denna. Den kan svida lite när man använder den, men den är riktigt bra och effektiv!




2. Återfukta
Använd dag- och nattcreme. Jag använder dessa:



Vitamin E Moisture Cream från Body Shop
Använder den dagtid, innan jag sminkar mig.


Garnier Fresh 24 Hour Daily Moisturiser
Använder denna som nattcreme, men det finns antagligen bättre sorter.


MAC Fix+
Denna är till för att fixera ditt smink, men jag sprayar lite innan jag använder dag- och nattcreme också, för extra återfuktning. För er som inte känner till detta är denna produkt helt underbar! Man slipper den där otäcka "pudriga" känslan och sminket sitter bättre och längre ^^



  
3. Stioxyl
Stioxyl angriper aknen genom att åstadkomma avfjällning av hudytan samt har en bakteriedödande effekt nere i talgkörteln (fakta från apoteket). Hjälper inte detta så hjälper nog ingenting! Känner du att du har en finne på g, applicerar du detta på kvällen och tvättar bort på morgonen. Finns i 5% och 10%. Bra skit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0