Hornbore Ting

Då var man tillbaka i nutid igen! Jag kom ju iofs hem redan i söndagskväll, men jag var så sliten, så har mest sovit och slöat på soffan sedan dess ^^
Jag har i alla fall haft det hur bra och roligt som helst! Träffat roligt folk, ätit och druckit gott, lekt lekar och bara varit. Marknaden var helt perfekt placerad vid havet, mellan två berg, på en gammal gravplats. Alltför många bilder blev det väl inte, men här kommer några iaf :)


Tältet som jag och Saga satt och sålde i.


Alla tre tälten. Det längst bort var det vi sov i. Massa mysiga fällar att sova på. Lätt den bästa tältningen någonsin ^^


Utsikten från tältet. Tjejen i mitten satt och spelade "Nu grönskar det" hundra gånger om dagen och höll på att driva oss till vansinne. Bakom tälten var det skådespel två gånger om dagen. Vi såg det inte en enda gång, men vi kunde nog fan varenda replik i slutet av helgen :P


På lördagen efter gillet blev det lekar. Jag och Jonas ställde upp (tack vare Saga :P) på en lek som jag inte vet vad den hette, men den gick iaf ut på att man skulle ha ögonbindel på sig och en bjällra runt foten, sedan skulle man slå den andra med en säck (som vägde bly!!!).  Riktigt skoj!


Här leker karlarna "Föda Björn".


Musikanterna. De spelade både Nationalsången och The Final Countdown, haha ^^


Marknadsfolk.


Ännu mera marknadsfolk.


FÖDA!!! Nom nom nom...


Mari. Hon trodde hela tiden att jag var Sagas syster :P


That's all folks! Iaf för stunden, får se om jag hittar fler bilder senare :)

Kommentarer
Postat av: Saga

Fan va het man är, inte klokt faktiskt :D Hahahahahhahaahhahahahahahahahahahhahahah.



Jepps, våra fällar är mysiga :D Och vikingamarknader är det som gäller, det är terapi för själen, kroppen och sinnet...

2009-08-04 @ 20:57:57
Postat av: Nocturnia

Ja, det var verkligen supermysigt! Visst, skönt att komma hem och duscha och allt det där, men ändååå ^^

2009-08-04 @ 21:09:08
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0