Ät- och sömnstörningar

Jag mår inget alls bra just nu. Kan sova hur länge som helst, men känner mig ändå konstant trött och sömnig. Tror dock att det går lite hand i hand med mina matvanor. Har levt på havregrynsgröt och knäckebröd ett bra tag nu och jag är så äcklad så när jag väl försöker laga till något att äta så kan jag ta typ 2-3 tuggor, sedan mår jag illa.
Att jag sedan har ekonimiska problem tynger ner mig ännu mer och jag känner att jag håller på att hamna i samma känslomässiga sörja som jag var i när jag var 14. Dvs ätstörningar, depression och självdestruktivitet.
Snart är det Jul också, men i år ger mig tanken på det bara ångest och panik.

Fan, jag är så trött på allting. Varför kan saker aldrig gå bra? Bara en enda jävla gång?
Jag känner för att ge upp helt, men jag vet att jag inte kommer göra det, sådan är inte jag. Jag kämpar in i det sista. Det är bara så förjävligt att livet jämt måste vara en kamp, medan vissa seglar fram genom livet på en räkmacka. Jag vet, jag vet. Motgångar gör en starkare osv osv osv, men vad fan, jag är stark nog så det räcker och bli över. Låt mig få ha medvind bara för en stund åtminstone? Eller är det för mycket att begära? Ja, tydligen...


Kommentarer
Postat av: robert

Problemet är inte att man själv mår dåligt, problemet är att alla andra as mår så jävla bra. Det kanske är bristen på protein i maten som gör dig nere. Protein hjälper till att bygga upp kroppen, även hjärnan. Så får du inte i dig tillräckligt med protein så funkar inte hjärnan som den ska. Köp ägg

2009-12-16 @ 04:10:53
Postat av: Nocturnia

Alltså, jag har inte ens råd att köpa ägg. Så jäkla illa är det :/

2009-12-16 @ 05:21:06
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: robert

Har du inget jobb på g?

2009-12-16 @ 07:06:49
Postat av: Nocturnia

Nope :(



Känner jag dig btw?

2009-12-16 @ 07:18:34
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: robert

Nepp. Det gör du inte. Jag tycker bara om att läsa din blogg. Shit, kan du inte låna stålar av någon?

2009-12-16 @ 07:46:38
Postat av: petlat

åh nu fick jag ångest för att jag var sur för att du inte kom och hälsa på. man glömmer lätt andras mående när man själv mår kasst.

längtar till lördag så jag kan få hälsa på dig. försök äta ordentligt nu och dricka vatten så du blir lite pigg i kroppen. tycker inte du ska ta några fler sömntabletter då de ändå inte verkar hjälpa.

och vill ju ändå att du ska vara pigg till fredag iaf =)

kraaaaaaaaaam

2009-12-16 @ 12:38:58
Postat av: Nocturnia

Robert: Oki, där ser man ^^

Har redan gjort det, men kan bara låna så jag kan betala alla räkningar :/



Petla: Nej, inte ha ångest! Det är inte bra.

Aww, jag också! ^^ Ska med Saga hem idag och vara där tills på fredag. Kan bli bra, så slipper jag vara ensam hemma. Kraaaaam

2009-12-16 @ 14:47:25
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: Nettish

Åh, gumman! Jag vet pecis hur det känns. Hade jag inte haft det så jävla illa själv i mitt liv så hade jag så gärna kommit ner för att hjälpa dig.

Hjälper det lite om jag skickar massa styrkekramar och mina tankar till världens finaste och goaste tjej? Det är det enda jag har råd att bidra med just nu...

Massa, massa, massa kramar!

2009-12-17 @ 01:08:55
URL: http://nettish-lookingforlove.blogspot.com
Postat av: Nocturnia

Åh, ja det hjälper massor Plåtis!!!

Vet hur svårt det är att bry sig om någon annan när man själv mår dåligt (Petra och jag har nyligen diskuterat detta). Känns skönt bara att veta att någon bryr sig ^^

2009-12-17 @ 15:25:14
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: Malin

Du skulle ju komma på middag hos mig. Du hörde aldrig av dig :(

2009-12-17 @ 22:41:04
URL: http://craazy.blogg.se/
Postat av: Nocturnia

Jag vet, men sov bort hela måndagen och var helt knäpp i huvudet :(

2009-12-19 @ 20:02:33
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0