Borta bra

...men helväck bäst?
Jag känner mig rätt väck nu i alla fall. Jäkligt trött och seg efter en dag på resande fot. Tåget var försenat idag också, så vi fick vänta i 35 minuter i svinkalla Katrineholm, för att sedan komma till Slaskeborg 50 minuter för sent. Jag har haft en bra Julhelg, men det är så jobbigt med allt farande hit och dit.

Göteborg - ??? - Linköping - Åtvidaberg - Ekudden - Söderköping - Skärblacka - Norrköping - Katrineholm - Göteborg

Minns fan inte vart vi bytte tåg på ditvägen :P

Höll förresten på att missa tåget i onsdags. Var tvungen att svänga förbi AF en "snabbis", men jag hamnade hos värsta Ebenezer Scrooge-gubben. Bad honom snällt att skynda sig lite, men han var så jäääkla långsam, kändes som att han var det med vilje. Fick springa bort till Försäkringskassan (med all packning) och sedan tillbaka för att vänta ännu längre på den där jäkla gubben.
När jag äntligen var klar var det 30 min kvar tills tåget skulle gå, men då ringer min syster och berättar att ett tåg spårat ut inne i stan och att det var stopp i spårvagnstrafiken. Ringde då efter en taxi och de lovade mig en bil inom högst 7 min. Jag väntade och väntade, men ingen taxi kom. Ringde upp växeln igen och de sa att taxin skulle ha varit där för länge sedan.
När det var 6 min kvar tills tåget skulle gå kom äntligen taxin och 6 minuter är ungefär den tid det tar att ta sig in till Centralen från mig. Jag var helt säker på att jag skulle missa tåget. Efter Odinsplatsen var dock chauffören så pass snäll att han stängde av taxametern så jag kunde dra mitt kort och när vi sedan var framme halvskrek han: "Du hinner. Jag drar ett streck åt dig på kvittot. SPRING!" och jag sprang och jag sprang. Ser tåget och inser: "vad fan, jag har sprungit för långt". Så fick springa tillbaka fyra perronger och precis när jag gått in på tåget stänger de dörrarna och kör iväg.
Min syster hade stått i första vagnen och väntat och frågat om de kunde vänta på mig och de hade sagt att jag hade 30 sekunder på mig. De väntar ju inte för någon, så jag kan bara tacka att de inte fick signal från tågchauffören i tid som de skulle. Hade jag tur eller hade jag TUR?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0