Braindead

När jag var nere i Skåne på vikingamarknad i helgen så hände en alltför vanlig grej. Jag sitter/står alltid i Sagas tält och hjälper till med försäljningen (och försöker sälja mina egna smycken också), men så var hon tvungen att gå på toa, så jag stod där själv och försvann i mina egna tankar och pillade lite med ett spel (som Saga gjort och som skulle säljas). En rätt så söt kille kommer då fram och frågar ifall det är ett spel och ifall jag kan spela det. "Ja, det kan jag", svarar jag då, varpå han undrar "Så, om jag köper det, kan du då visa mig hur man gör?". "Självklart kan jag göra det", svarar jag som en riktig försäljare. "Ok, men då kan vi kanske ta det över en fika då?" säger han och ler mot mig. Jag fattar dock inte alls vad tusan han snackar om, så jag pratar bort det med en massa nonsens och börjar sedan prata med de nya kunderna som ställt sig vid försäljningsbordet, och sedan gick han sin väg...

Nej, så är det inte varje gång jag är på marknad, men situationen är alldeles för vanlig. Ibland är jag så trög så jag blir rädd för mig själv. Jag fattar inte ifall någon är intresserad utav mig om de så slår mig i huvudet med en påk och drar mig i håret hem till deras grotta. Varför är det så? Varför kan jag aldrig få in sådana simpla saker i mitt tröga huvud?!! *suck*


Kommentarer
Postat av: Nettish

hehe... och vi tjejer klagar på killar som inte fattar...

2009-09-23 @ 19:13:27
URL: http://nettish-lookingforlove.blogspot.com
Postat av: Nocturnia

Haha ja, men jag är nog fan mer som en kille när det gäller "sånt där"...

2009-09-23 @ 19:24:54
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0