Spice up your life

När jag var på medeltidsmarknad på Visingsö köpte jag lite kryddor av våran "granne" där. Hade glömt av att jag hade dem tills här om veckan. Jag har örtsalt och en kydda som heter "En handfull kryddor".
Örtsaltet innehåller persilja, oregano, mejram, basilika, salvia, libbsticka, morot, havssalt och vitlök, och passar verkligen till allt. Jag har haft i det i nykokt pasta tillsammans med lite olja och det är supergott! I dessa dagar när allt jag äter är havregrynsgröt, pasta och nudlar måste man hitta nya sätt att "piffa upp" dem på :P
En handfull kryddor innehåller curry, lök, äpple, bellpeppar och persilja och ska tydligen vara gott till wok, fläsk och gräddfil. Dock har jag bara testat det till mina nudlar med kycklingsmak hittills, men det funkade finfint det också ;)

Carin Öwall, som hon som gör kryddorna heter, har en hemsida som ni kan kolla in och där man även kan beställa. Naturkraft heter den. Vet att Saga gillar hennes teer också. Förkylningstet ska tydligen vara riktigt bra ^^



Kommentarer
Postat av: Saga

Japp, förkylningstet lever jag på nu... Och det funkar faktiskt.

2009-09-14 @ 20:39:23
Postat av: Nocturnia

Får köpa det nästa gång jag ser henne då ^^

2009-09-14 @ 20:49:07
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: petlat

förkylningste. hade behövts nu som faan

2009-09-14 @ 21:06:39
Postat av: Nocturnia

Mm, samma här! Ska köpa det nästa gång jag träffar henne...

2009-09-14 @ 21:16:25
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0