A Dream Within a Dream

Jag hade en sådan konstig dröm i natt. Jag drömde att jag drömde att jag träffade min "beskyddare", en äldre dam som jag kallade för Eloise, för jag kunde inte uttala hennes riktiga namn, men det var något liknande.
Hon berättade för mig om mitt liv och varför vissa saker blev som de blev. Har även för mig att hon försökte förbereda mig inför något, men jag kan för mitt liv inte minnas vad. Det är så frustrerande :(

Det var en jäkligt märklig och på samma gång mäktig dröm. Denna Elosie, hade en otrolig dragningskraft och karisma och det kändes som att det var någon riktigt högt uppstående som stod där framför mig, även om varken utseendet eller kläderna tydde på det.

Till min stora sorg kan jag som sagt inte minnas alltför mycket av vad hon sa, men jag vet att hon försökte "trösta" och betrygga mig med något. Kanske är det inte meningen att jag ska minnas allt? Kanske vill hon bara att jag ska minnas henne och veta att jag har någon som ser efter mig?

Ni kanske tycker att jag är knäpp, men jag tror på övernaturliga saker och fenomen och jag känner i hela kroppen att denna Eloise finns, på riktigt! Antagligen inte som en människa, men hennes väsen och ande existerar. Jag bara vet det.

Blogg-inläggets titel till ära så måste jag ju bara få med denna underbara dikt utav mästerliga Edgar Allan Poe.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0