Gnällkärring

Just nu känner jag att jag måste få gnälla av mig lite.

Jag har i ett bra tag letat efter en metalblogg som tar upp nya skivsläpp, tipsar om band och som recenserar skivor mm. Det finns ju massor utav dem, men fan i mig ingen bra! Antingen så skriver de bara om radio- och skithårdrock eller så försöker de vara "true". Varför kan ingen ha ett mellanting?
Visst, det finns ju de som är någorlunda emellan där, men de har ju superdålig musiksmak, så vad har jag då för nytta utav en recension?

Vill hitta en som skriver om alla genrerna som finns inom metal, utan att snöa in sig alldeles för mycket på en stil. Någon som skriver om både kända och okända band. Finns det en sådan?

Jag trodde ett tag att jag hade hittat en, men när band som Hammerfall, HIM, Bullet for My Valentine, Sabaton och annat skit fick toppbetyg tappade man ju helt tilliten. Gillar de sånt skräp så är de verkligen inte av intresse för mig. Då kan man ju lika gärna läsa recensionerna i Metro om Darins nya skiva. Det ger i princip lika mycket.

Sedan måste jag även gnälla om Metaltown. Sämsta banden de någonsin haft? Jag vägrar i alla fall lägga mina pengar på det i år.
Värst utav allt är när folk i bekantskapskretsen håller med och klagar de också, men ändå köper en biljett dit. Visst, det är nära och bra, men biljetterna är ju fan svindyra, med tanke på att det inte ingår camping eller nåt. Billigare att åka till t.ex. Wacken då ju, även om det är en bit bort.

Nej, fy fan. Jag förstår verkligen inte hur folk tänker. Eller det kanske är det som är problemet, att folk inte tänker alls?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0