Vattenkrig, köttkoma och kärlek ♥

Det har varit full rulle hela helgen! Har nu äntligen återhämtat mig genom att sooova i sisådär 12 timmar ;) haha

I fredags var det ju grillning i Tuve med Marie, Petra, Elin, MC, Thomas och Marcus. En lugn och trevlig start på en fartfylld helg :)

 

Elin fixade naglarna på mig och Marie.



"Bög eller?!" Fint va? :P

I lördags hade jag tänkt slöa hemma eller kanske umgås med systrarna, men så ringde Petra och frågade om jag ville ut och ta en öl och jag var inte svårövertalad :P Vi begav oss först till Masthuggstorget för att besöka King's Head eller Sejdeln, men till våran förvåning hade Green Day spytt ut en miljon fjortisar där. Istället hamnade vi på Bishops Arms, där det var lugnt och trevligt. Jag drack en mumsig Timmermans Creek, öl med smak utav körsbär. Nom nom nom ^^ Det hela slutade på RB. Jag hade inte varit där på typ ett halvår, så man träffade ju en hel del folk man inte sett på länge. Jani, Jimmy, Stoffe, Matro m.fl. Trevligt, men inte alls lika kul som förr...


 
Vi fnittrar åt en massa "Tystnaden som uppstår..."- och ";pPpPpPp"-skämt på toaletten på Bishops Arms.



Stoffe, Petra unt ich.



Vi träffade även katten från Alice i Underlandet :P

Gårdagen började med en massa stressande. Det blev knappt någon sömn, för vid 13 började "Göteborgs största vattenkrig" och jag skulle hem till Petra i Boskapsgården och lämna lite grejer först. Orkade upp ur sängen vid halv 12, så fick slänga på mig kläder och packa i all hast. Kom iväg i tid, men Petra gjorde det inte, satt och väntade på henne på Wieselgrensplatsen ett bra tag, så vi blev 45 min försenade till vattenkriget. Det gjorde dock inte så mycket, folk höll fortfarande på att kriga när vi kom dit. Helt torra skulle vi smyga oss fram till fontänen i Bältespännarparken, men tji fick vi :P Det var "alla mot alla" som gällde och det var så jäkla roligt, har inte haft så skoj på länge :D Detta får gärna bli en tradition varje år! Det enda dåliga var vattenballongerna som inte gick sönder, utan bara gjorde ont som fan att få på sig, och asiaten som sprutade vassa strålar i ansiktet så man antingen fick ont i ögat eller satte i halsen. Inte helt ok!
Sedan åkte vi hem till Petra och duschade. Ingen ville komma på våran "Nationalgrillning", så det blev bara vi två, en massa kött, potatissallad, lök, körsbärstomater, vaniljbullar och svensk musik. Helmysigt ^^



Torra och redo för vattenkrig!



I fontänen. Vi står uppe i det vänstra hörnet. Man var visst lite fuktig :P



Trötta och halvtorkade i Petras hiss :P



Äta vaniljbulle utan att slicka sig om läpparna. 1337 ;D


Kommentarer
Postat av: T I N A

fin fin blogg;)

2010-06-07 @ 15:36:41
URL: http://thegreengirl.blogg.se/
Postat av: petra

så grymt grymma är vi!

2010-06-07 @ 21:04:34
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: Nocturnia

Tina: Tack ;)



Petla: Minst sagt! Grymma är bara förnamnet ^^

2010-06-08 @ 19:16:21
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0