7 timmar senare

Det känns lite bättre nu. Skrev av mig när jag kom hem, grät som ett litet barn och sov en liten stund. Skickade tillbaka lite saker som jag beställt (och inte ville ha) och gick till AF. Får inte vara kvar i ungdomsgarantin, så ska till utbildningsgarantin istället. Same shit different name? Fick i alla fall en ny arbetsförmedlare, en kolsvart och spinkig liten afrikan. Jag har skitsvårt att förstå folk som bryter på svenska (och folk i allmänt som pratar otydligt) så tusan vad glad jag blev när han pratade kanonbra svenska! Han var rätt rolig också, lite så där nördigt vimsig, haha. Han fick mig lite på bättre tankar och blev dessutom superimpad utav min erfarenhet så han skickade mail till en bekant till honom som är chef på Lernia, de behöver tydligen fordonsmontörer. Att jobba inom industrin är knappast drömjobbet, men ett jobb är ett jobb.
Ska kanske börja en handelsutbildning också. Har inte bestämt mig ännu, men AF betalar den och jag får ersättning som vanligt. Kan även söka jobb under tiden och får jag jobb så kan jag hoppa av. Funderar nog på att tacka ja, bra att ha en extra utbildning, right?

Tack även för de söta kommentarerna! Orkar inte svara på dem just nu, men de värmde <3

Gick till Willys efter AF förut och köpte mjölk, så här ska lagas stuvade makaroner och sedan ska jag kurera min huvudvärk och fly verkligheten lite till. Har klickat alla som ringt idag och orkar fortfarande inte prata, men vill ni något så finns jag på sms.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du gör alldeles rätt i att ta en utbildning. Även om du kanske inte får jobb så har du iaf en erfarenhet rikare och en annan sak att sätta upp i ditt cv.



hojta till om du ville träffas i morgon. Ska kanske träffa taxametern och träna men jag har tid för dig med.

kram

2010-09-13 @ 18:46:30
URL: http://inpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0