It's never good enough to be real

Jaha, ännu en gång väljer livet att ge mig citroner och jag vill varken göra saft av det eller skölja ner dem med Tequila.

Jag fick göra testet hos en sköterska som tyckte att mina "blåsningar" blev så bra så jag inte behövde göra om dem. "Det ser bra ut", sa hon till och med. Fick vänta på att en läkare skulle titta på reslutaten och blev sedan inkallad till henne. Hon sa att det var godkänt, men det var knappt. Hon sa att hon såg att jag var lite "blockerad" i luftrören och frågade om jag hade eller hade haft astma och jag kunde fan inte ljuga för henne. Hon sa då att "Tyvärr, men det är för din egen skull, jag måste tänka på din hälsa i första hand. Du får säkert något annat jobb, Volvo ska ju återanställa folk. Du kan säkert få jobb där igen." Sedan sa hon samma sak typ 5 gånger till. Hon försökte bara vara snäll, men jag ville bara skrika till henne att jag skiter i min hälsa! Jag blir heller sjuk och jobbar än sitter hemma och blir psykiskt störd! Med orden fastnade i halsen och jag fick kämpa mot gråten och ville bara att hon skulle sluta prata så jag kunde få gå därifrån. När hon dessutom nämnde Volvo kändes det som att hon lika gärna hade kunnat slå mig i magen och spotta på mig. Fast med all säkerhet kommer jag väl hamna där igen, AF tvingar mig ju att söka alla industrijobb och eftersom jag bara har erfarenhet inom det vill ju typ ingen annan ha mig.

Kanske överreagerar jag, men när allt i ens liv går fel och man ser en chans till något bättre, som sedan skiter sig, då svider det fan i mig!
Har pratat med flera personer som är i samma sits som mig, alltså arbetslösa och även om de inte varit med om just detta så är ju även de vana vid att bli besvikna. De har dock något som inte jag har. Någon som finns där för dem och som stöttar dem. Någon att komma hem till som kan krama om dem och säga att allt kommer bli bra igen. Vad har jag? Två gapiga katter och en vänskapskrets som bara blir allt mindre.
Jag hade ett tag hopp om någon, någon som kändes speciell, men det var tydligen korkat, det skulle jag inte ha haft. Det kommer antagligen bara att rinna ut i sanden, för så känns det nu...
Har ofta fått höra att "du får skylla dig själv när du är så där kräsen", när jag klagar på att jag är singel. Men jaha? Krav ska man tydligen inte ha nej, men vad bra, då kan jag ju skaffa ännu ett pucko som kan slå mig gul och blå eller misshandla mig psykiskt! Att bli våldtagen är också väldigt trevligt, jamenvisst serru! Lika bra att ta första bästa karl jag ser, fan vad bra allt kommer bli då!
Nej, tydligen ska man inte ha några krav, inte ha några förhoppningar, inga drömmar och aldrig tro att man är för bra för någon/något, för det är man inte! Man ska stå där och le och tacksamt ta emot all skit som kastas på en!

Funderar starkt på om man skulle försöka stänga av alla känslor igen. Jag har lyckats med det innan och ett liv som apatisk är kanske bättre trots allt? Det börjar bli jävligt tröttsamt att få sitt hjärta bortkastat samtidigt som man håller på att drunkna i ett hav av tårar.

Förlåt för detta nattsvarta inlägg, men jag är så innerligt trött på att kämpa. Vad jag än gör, hur jag än försöker så blir saker aldrig bra. Finns Karma på riktigt så kan man ju börja undra över vem jag var i mitt förra liv...



Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh va tråkigt att du inte fick jobbet :( Vet hur det känns! Det riktigt suger att vara arbetslös..



Angående förhållanden så är jag också van att få höra att jag "är kräsen". Sikket bullshit, skulle jag lägga upp bilder på mina ex skulle hela världen skratta och undra: "vafan tänkte hon med".



Kraaaaam!

2010-09-13 @ 13:54:21
URL: http://horrorhottie.blogg.se/
Postat av: Nocturnia

Nä va trist :(

Förstår att du inte vill tillbaka till skitvolvo men om du får ett jobb där igen kanske det är bättre än att vara hemma. Du får dessutom mer pengar så du kan göra lite roligare saker. Och dessutom kan du få en kram och jag kan säga att allt ordnar sig om du vill :) Nä men förstår verkligen vad du menar. Faktiskt! Om du vill kan jag plocka upp dig i morgon, tror jag åker hem då. Så kan du vara med och pyssla och så kan vi tröstäta kex och ost :D KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2010-09-13 @ 14:24:46
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: Petra

dumma dumma dumma dom :(



Men jag står här för dig oavsett hur många gånger du än faller. för vet att du stöttar mig och jag stöttar dig. önskar bara jag inte hade att göra idag så jag kunde åka till dig och försöka pigga upp. eller lida ut med dig. Du kommer komma upp ur den här skiten det vet jag. Gråt ut lite idag så kommer jag och kramar på dig i morgon <3

2010-09-13 @ 14:34:29
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: -DES-

Trökit! men handen på hjärtat, det var inte precis drömjobbet som du missade där, eller? Men jag förstår hur du känner, du var ju så nära - och så skiter det sig bara.

Kanske inte är en så dum idé med tequila ändå.

2010-09-13 @ 15:34:37
URL: http://dodstrakigt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0