I Spit on Your Grave (2010)

Författarinnan Jennifer Hills känner för att komma ifrån storstadsbruset en stund och hyr därför ett litet hus ute i skogen där hon planerar att skriva en ny bok. På plats i det lilla samhället drar hon de manliga invånarnas ögon till sig. Några av männen bryter sig en kväll in hos henne med intentionen att skrämma Jennifer, men istället urartar det hela till misshandel och våldtäkt. Jennifer överlever den hemska natten och när hon återhämtar sig är hon fokuserad på hämnd.



En rape & revenge-film, remake av klassikern från 1979.

Detta är faktiskt en utav de bättre remakes jag sett. Kommer inte ihåg alltför mycket utav originalet, så det är väl till en fördel antar jag.
Jag har vanligtvis väldigt svårt för våldtäktsscener, men denna var ändå rätt "mild" i jämförelse med vad jag sett innan. Givetvis lämnar den obehag, så avtrubbad är jag nämligen inte. Inte ännu i alla fall, haha.

Den är lite långdragen i början och emellanåt lite småseg. Önskar att de hade lagt mer tid på själva hämnden istället. Dock är hämnden riktigt underhållande med några fräna och brutala scener.

Det känns däremot lite orealistiskt att hon skulle klara av att utföra det hon gör på egen hand.
Jag stör mig även på några saker... Bland annat, vart fick hon sina kläder ifrån? De lämnade henne naken och eldade upp det som fanns i stugan...? Sen (SPOILERVARNING!!) undrar jag vad som hände med krokarna i den ena killens ögonlock? När hon kommer ut ur huset igen och fåglarna har pickat sönder hans ögon så är de nämligen borta.

Det till trots så är det ändå en bra film. Hämnden är ljuv!

Betyg: 7/10

Kommentarer
Postat av: Zandra

Ganska bra film, gillar tortyr scenerna (Y)

2011-08-04 @ 18:53:16
URL: http://zandravonhelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0