Repo! The Genetic Opera (2008)

Året är 2056 och en världsomspännande epidemi får ett företag att starta upp ett organ-finansieringsprogram som fungerar på samma sätt som ett billån. Det finns dock en hake - indrivaren är en kallblodig mördare...


 

En amerikansk rock opera-musikalfilm och berättartekniskt så är den verkligen en opera med allt vad det innebär. Nu kanske man antar att jag kommer slänga lovord efter den, men dessvärre inte. Jag må gilla opera, men när det gäller film så vill jag ha ett manus anpassat till film, inte opera eller musikal.
Hade jag sett detta på en scen hade jag nog gett den maxpoäng, men nu är så inte fallet.

Sarah Brightman (som för övrigt har en otroligt snygg och frän karaktär - Blind Mag) gör tillsammans med Anthony Head och Terrance Zdunich ett fenomenalt jobb. Sången imponerar, trots att låtarna inte är de mest minnesvärda.
Huvudrollsinnehavaren (Alexa Vega) tycker jag däremot mest är jobbig. Nu må jag vara äckligt kritisk när det gäller sång, men varje gång hon sjöng kändes det bara mesigt och pinsamt. Hon sjunger inte dåligt, hennes röst faller mig bara inte i smaken.
För att inte tala om Paris Hilton... En spännande karaktär och hon lyckas förstöra den. Hennes sånginsats ska vi inte ens tala om.

Nu tycker ni väl att jag totalt sågar Repo! The Genetic Opera, men nje, så dålig var den inte, jag hade helt enkelt för höga förhoppningar om den.
Ska dock se om den någon gång och se ifall jag uppskattar den mer då.

Betyg: 6/10


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Tyckte att DLB lyckades med denna film :)

2011-12-11 @ 00:31:25
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0