Dead Silence (2007)

Det unga paret Lisa och Jamie Ashen tar emot ett mystiskt paket som innehåller en obehaglig buktalardocka. Kort därefter blir Lisa brutalt mördad och Jamie är huvudmisstänkt i utredningen. I ett försök att bevisa sin oskuld reser Jamie till sin hemstad där han undersöker en gammal spökhistoria. Enligt legenden hemsöker Mary Shaw staden och dess invånare med hjälp av sina buktalardockor, som hämnd för vad som hände henne för många år sedan.



 

Såg denna mitt på ljusa dagen och jag blev ändå rädd! Dock var ju det hela dockornas fel. Dockor och clowner är riiiktigt obehagliga och här lyckas de få med båda de sakerna *ryser*

Storyn är bra, sminket och dockorna är skickligt gjorda och man blir sååå tacksam över att de dödar den fula och jobbiga bruden där i början, haha ;) Den saknar dock det där lilla extra, den som gör en film till en fullpoängare.

Har ni inte sett denna så rekommenderar jag er att göra det. Jag tror däremot inte att de som inte skräms utav dockor finner denna särskilt otäck.

 

Märkte inte förän nyss att det är James Wan (Saw, Insidious) som regiserat denna. Funderar på att kolla upp hans resterande filmer.

 

Betyg: 8/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0