Tips från Coachen



Jag har det senaste fått många lovord och frågor angående min pulverdiet. Många är även sugna på att själva testa, så jag tänkte skriva ner lite saker som kan vara bra att ha med sig när man startar denna diet.

- Tänk aldrig att du inte får äta något. Tänk istället att du väljer att inte äta något just nu och att ju längre du biter ihop desto tidigare kan du börja äta mat igen.

- När hungern eller suget sätter in, eller när motivationen tryter, försök fokusera på ditt mål. Titta på kläder du vill ha, men som du vet inte passar dig nu. Tänk på sommaren och hur skönt det vore att gå i bikini utan att skämmas, eller att kunna ha kjol utan att få ont för att låren gnider sig mot varann.

Jag brukar sitta och kolla på kläder i olika webbshoppar och ibland gör jag även collage. Allt för att få tankarna på annat håll. Det märker ni nog rätt mycket här i bloggen, då jag tenderar att ha väldigt många inlägg om kläder när jag dricker mina shakes.

- Se till att ha ett rimligt mål och gärna delmål.

- Sprite Zero är ok att dricka, så någon gång kan du faktiskt unna dig ett glas eller två.

- Jag anser att när det känns som att man inte orkar mer och att allt man vill är att gå på buffé och äta tills man kräks, då är det faktiskt ok att fuska. Ta en ätardag så du får ut det ur systemet, sen kör du på som vanligt dagen efter igen.

- Ska du fuska så ät protein! Ägg, kyckling, kött. Kolhydrater är det sämsta du kan äta.

- När du väl börjar äta är det viktigt att du tar små portioner. Man blir väldigt lätt mätt i början och att ta små portioner är en bra grej som man bör lära sig att göra i övrigt. Bättre att ta för lite och sedan ta lite till, än att lassa på för mycket och äta tills man mår illa.
Med Cambridge krymper även magsäcken och det är väldigt onödigt att töja ut den direkt.



Detta är vad jag kan komma på för tillfället, men undrar ni över något så är det bara att slänga iväg en kommentar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0