Lasagne utan pasta

Jaha, i en veckas tid har jag nu kört på endast nyttig mat och det har gått kanonbra (fram tills idag, damn you Knäckehäxan/Fru Röd!!!). Små portioner och med ca. 3 timmars mellanrum. Många smoothies har det blivit, men de är jäkligt nyttiga och bra mot sötsuget. Prefekta att ta som kvällsmat tycker jag :)
 
En kalasgod lunch lagade jag dock till igår och detta ska jag göra fler gånger - lasagne utan pasta.
 
500 g blandfärs
1 stor morot
2 färska tomater
1 stor rödlök
1 stor eller 2 små zucchini
1 påse färsk spenat
1 paket Kelda Mat 4%
1 pkt fetaost
Salt, peppar och vitlök
 
Stek färsen och krydda efter smak. Riv moroten, hacka tomaterna och löken och blanda ihop med färsen.
Häll grädden i en skål, smula i fetaosten och krydda med salt och peppar.
Hyvla zucchinin och skölj spenaten under rinnande vatten. Dessa två blir lasagnens plattor.
 
Varva färs, plattor och ostsås. Avsluta med lite ostsås på toppen och grädda ca. 30 min i 175C. Toppen ska få lite färg och allt ska bli genomvarmt, däremot gör det inget om grönsakerna fortfarande har stuns i sig.
 

Kommentarer
Postat av: dystopia

Det här receptet snor jag rakt av! :P

Svar: Gööör't! :D
Nocturnia Mayhem

2012-11-02 @ 10:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0