Bookworm

Vid årets början hittade jag en utmaning på Instagram; att läsa 100 böcker innan årets slut. Ljudböcker får räknas med, så tack vare det tänkte jag banne mig satsa på att klara av det!
 
Sedan januari har jag nu hunnit med 21 böcker. 20 av dem är ljudböcker, haha. Fast ja, perfekt att ha med och lyssna på jobbet. Den bokserien jag lyssnar på nu innehåller väldigt korta böcker, så jag hinner med ungefär en om dagen :)
Serien är Sagan om Isfolket av Margit Sandemo. Har tidigare läst ungefär 40 av de 47 böckerna som ingår i serien. Fråga mig inte varför jag aldrig läste de sista 7, men denna gången ska jag ta mig igenom alla.
 
Hoppas bli klar med dem innan sommaren och funderar redan på vad som skall komma därefter. Bokserier är bra och som ljudbok föredrar jag skönlitterära böcker. När det kommer till fysiska böcker läser jag helst fakta, historia, mytologi och sagor. D.v.s. mer åt det facklitterära hållet.
 
Funderar dock på George R. R. Martins serie A Song of Ice and Fire och, tro det eller ej, The Hunger Games av Suzanne Collins. Den förstnämnda behöver jag väl inte förklara varför, men The Hunger Games funderar jag mest på för att jag är nyfiken på att läsa någon av dessa bokserier som har slagit så hårt, och Twilight vägrar jag av rena principskäl, haha. Har sett den första filmen och tyckte väl att den inte var någon sensation, en dålig barnversion av den magnifika Battle Royale, men har läst så mycket bra om böckerna att jag ändå är nyfiken. Dessutom är det bara tre böcker i serien, lagom och bra.
 
Tar tacksamt emot tips på bra böcker. Det behöver inte vara bokserier, men gärna skall de finnas på ljudbok. Engelska eller svenska spelar ingen roll :)
 

Kommentarer
Postat av: dystopia

Har du läst Johanne Hildebrandts böcker om Freja, Idun och Saga? Eller serien Jarastavens vandring av Saga Borg? Mycket bra enligt mig :)

Svar: Åh, tack! Nu påminde du mig om böcker jag glömt av. Har alla, men har inte läst alla :)
Nocturnia Mayhem

2013-04-22 @ 19:01:02
Postat av: Valkyrja

Jag rekommenderar verkligen A song of Ice and Fire - serien, håller själv på och läser den just nu :)

2013-04-23 @ 09:35:10
Postat av: Valkyrja

Jag rekommenderar verkligen A song of Ice and Fire - serien! Håller själv på och läser den nu:)

Svar: Ah, låter bra! Ska läsa/lyssna på dem så fort jag tagit mig igenom alla böcker med Isfolket. 23 böcker kvar, så om ca en månad kanske :D
Nocturnia Mayhem

2013-04-23 @ 09:38:09
URL: http://valkyrjahound.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0