Rödbetsbiffar

 
 
Nu har jag nästan tagit mig igenom min "vegetariska vecka". Hur har det gått då? Jo, jag kan tala om att det har gått strålande! Ätit mig mätt varje dag och allt har smakat bra. Gjorde dock en liten miss. Innan jobbet på morgnarna äter jag en knäckemacka eller två med lite mjukost på och i tisdags insåg jag: "men vad fan, det är ju SALAMIOST!". Haha aja, så kan det gå ><
 
Idag lagade jag något riktigt smaskigt, nämligen rödbetsbiffar. Fick receptet av Karin, så all cred till henne ^^
 
2 stora rödbetor
1 potatis
1 ägg
Salt och peppar
 
Koka potatisen och mosa den. Skala och riv rödbetorna och blanda samman alla ingredienser.
Forma "smeten" till biffar och stek.
 
Till detta hade jag en sallad på babyspenat, röd och gul paprika, tomat, fetaost, keso och en skvätt balsamvinäger. Kombinationen av den salta fetaosten och den något söta biffen var helt fenomenal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0