Shaping Flesh and Soul as One

Då var den fjärde veckan avklarad och fortfarande känns allt kanon. Ingen vegetarisk vecka den här gången, men ändå har jag ätit mest vegetariskt. På en vecka har jag endast ätit några skivor kalkon och åtta kycklingköttbullar. De färdiga matlådorna för kommande vecka är även de utan kött. Det hade jag väl aldrig kunnat tänka mig :D
 
 
Ser detta inte längre som någon "tid att ta mig igenom". D.v.s. alla resultat som innebär en förbättring välkomnas med öppen famn, men mest av allt är jag bara nöjd med tillvaron. Detta är ingen diet, det är en livsstilsändring. Jag mår bra av detta och det är något jag skulle kunna fortsätta att göra under resten av mitt liv (kanske inte riktigt lika strikt dock, men kaloriräkningen är nu endast till för att hålla koll medan jag har vikt att tappa). Jag har testat dieter och shakes innan och visst, de kanske fungerade, men endast för ett tag, sedan var man tillbaka där man började igen. Nu har jag istället jobbat med mig själv för att se vart problemet ligger, jag äter gott varje dag, jag äter mig mätt varje dag och jag mår nog bättre än vad jag någonsin gjort innan.
 
Fast ja, jag skulle ljuga om jag sa att jag inte brydde mig om vad måttbandet sa. Söndagar är för mig ett sätt att se hur jag skött mig under veckan och ner i vikt vill jag ju.
 
Byst: -1
Under byst: -1
Midja: 0
Mage: -1,5
Höfter: -1,5
Lår: 0
Vad: 0
Arm: 0
Pekfinger: 0
Hals: 0
 
Totalt: Fyra Veckor
Byst: -1
Under byst: -5
Midja: -6
Mage: -7
Höfter: -6,5
Lår: -3,5
Vad: -1,5
Arm: 0
Pekfinger: 0
Hals: 0
 
Flera minus idag också, så jag kan inte klaga. Dock känns detta rätt oväsentligt idag eftersom jag kunnat se resultat på helt andra sätt. T.ex. fick jag igår på mig ett par byxor som för bara några veckor sedan var en storlek för liten. Idag hittade jag mina gamla arbetsbyxor som var så små när jag fick dem att jag fick ligga ner för att kunna knäppa dem. Idag fick jag på mig dem utanpå mina tjocka mysbyxor och ändå satt de löst :D
Även en jacka som jag fick (låna?) av min syster för några år sedan fick jag på mig idag.
 
Jag må ha en hel del kilon kvar att svettas bort, men jag är stolt över mig själv för det jag gjort hittills. Alla framsteg jag gjort psykiskt är svåra att mäta, men oj...
Ge mig några veckor till och ni kommer se en helt annan person. Malin 2.0 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0