Nattmaror och en permobil

Det roliga eller det hemska först? Vi kör på det hemska först tror jag.

Vaknade vid 6 imorse och grät som ett litet barn. Tårarna ville inte sluta rinna och efter ca två timmar somnade jag om igen pga utav utmattning. Anledningen till detta var för att jag hade haft den värsta drömmen i mitt liv! Jag brukar ha riktigt brutala och hemska drömmar, men denna tog verkligen priset, den handlade nämligen om mina bebisar.
En gammal kompis från Norrköping hade tydligen varit kattvakt hemma hos mig och så ringer hon till mig för att berätta något. I verkligheten så ska hon gifta sig, så i drömmen trodde jag att det var det hon skulle berätta. Det var dock inte fallet. I drömmen hade jag tre katter (Fenriz och Valkis och så Tyr, en utav kattungarna som flyttade härifrån för någon månad sedan) och hon berättade att Tyr hade ramlat ut genom fönstret (jag bor på tredje våningen) och krossat skallen. Jag blev ju förskräckt och skyndade hem. Hade min mamma med mig och vi upptäcker att fönstret i köket är trasigt, det går inte att stänga och flyger upp hela tiden. Fenriz och Valkyria beter sig helt knäppt, de är som besatta och springer mot fönstret hela tiden. Jag får hela tiden slänga bort dem så att de inte ska ramla ut de också. Mamma verkar inte bry sig och när jag har stängt fönstret och tror att det ska vara lagat så säger hon åt mig att hon ska gå ut på balkongen och röka. Jag vänder mig om och säger "ok" och när jag tittar på fönstret igen så är det öppet och Valkyria står på utsidan av det. Endast hennes svans är kvar på insidan så jag slänger mig efter den för att få in henne igen, men jag hinner inte, snuddar bara vid den och så ser jag hur hon hoppar. Skriker "neeeeej" och tittar ut genom fönstret och ser henne ligga utanför porten i en pöl utav blod. Hon skriker och rycker till och mitt hjärta dog utav den synen. Börjar gråta och rycker till när jag ser att även Fenriz är på väg mot fönstret. Slänger mig på honom och håller fast honom.

Vaknade av att jag skrek "MAMMA!!!" och sen grät jag som sagt rätt rejält. Valkyria låg bredvid mig i sängen, så gissa om jag nästan kramade ihjäl henne. Att se ett utav mina BARN blodigt och döende och maktlösheten av att inte ha kunnat göra något, att snudda vid hennes svans men inte hinna ta tag i den. Oj! Snacka om att få hjärtat krossat. Det var som sagt bara en dröm, men den var så verklig och så fruktansvärd. Gråter nu igen bara av att behöva tänka på det.

Men nog med det, nu ska jag ju berätta det roliga som hände igår!

Var ju på Ö&B och handlade lite igår. Det ligger ca 15-20 minuters gångväg från mig, så jag brukar gå dit istället för att ta bussen. På vägen hem hade jag två fulla kassar, men de var inte så tunga. Lyssnar på musik och nynnar med när en spansk farbror på en permobil saktar in bredvid mig och säger något. "Ursäkta?", säger jag och tar ut hörlurarna. "Behöver du hjälp?", frågar han. Jag skrattar lite och säger tack, men att det går bra ändå, men farbrorn vägrade ta ett nej, han tjatade som fan och så visade han att han hade plats över där jag kunde få ställa mina kassar. Till slut tvingas jag ge upp och går med på att ställa mina kassar där. Han körde rätt fort, så jag fick ju gå fort som tusan och ja, jag hade en jäkla massa tankar i huvudet om att han kanske skulle råna mig på mina varor! Till slut stannar han in och säger "äsch, hoppa på, det går fortare då" och så flyttar han sig så att jag också ska få plats på sätet. Nej, nej, nej, tänkte jag, DET går jag fan inte med på, men återigen, gubben vägrar ge sig. Så ja, jag hade inte mycket till val, så jag hoppade på och så skjutsade han mig till min port. Jag tackade så mycket för hjälpen och så gick jag in genom porten och där bryter jag ihop totalt och skrattar så jag nästan kissar på mig. Jättegulligt av farbrorn att hjälpa mig, men shit, detta var ändå jävligt komiskt. Inte varje dag man åker permobil liksom, hahaha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0