The Ultimate Fighter

Jag är helt besatt av UFC! Sitter faktiskt hellre hemma på helgerna och kollar på TV4 Sport än går ut på krogen.
Ni som inte vet vad UFC är borde få spöstraff och bli förvisade till världens ände! Så förvänta er inte att jag ska förklara för er (hört talas om google?).

Det värsta är dock att alla live-sändningar jämt är på nätterna och hur jag än försöker somnar jag alltid innan de matcherna jag sett mest fram emot. Som igår till exempel. Jag ville så gärna se Forrest Griffin försöka klå Anderson Silva, men nej då, jag somnade redan efter den första matchen :( Fick läsa på hemsidan om att Silva knockat Griffin endast 4 min in i första ronden. Ganska väntat i och för sig, men jag hade ändå velat se det...

Följer ni UFC och i sånt fall, vilka är era favoriter?

Jag tänkte berätta lite om vilka mina är iaf :)


George "Rush" St. Pierre
19 vinster och endast 2 förluster. Han är grym både stående och på mattan.
Han är fruktansvärt atletisk och han har kropp som en Gud.


Chuck "The Iceman" Liddell
21 vinster och 7 förluster. Den första UFC-matchen jag någonsin såg var Liddell vs. någon jag inte kan minnas. Jag blev genast såld och The Iceman har sedan dess alltid varit en favorit. Ingen kan knocka någon som han ^^


Mike "Quick" Swick
14 vinster och 2 förluster. Måste dock erkänna att jag ändå mest har honom som favorit för att han är så jäkla snygg ;) haha. Synd bara att han är gift...

Har en hel del favoriter, men dessa tre är nog de jag tycker bäst om. Sen finns det ju alltid de som är grymt duktiga, men som man ändå inte gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0