Projekt Balkong 2.0

Har som sagt gjort grovjobbet på balkongen och nu är det dags för det roliga! Hoppas hinna med ett besök på Hornbach på söndag och där ska jag kolla på trallgolv, balkonglådor, krukor, plantor och frön.

Har nämligen fått för mig att jag ska testa att plantera och greja. Jag är rätt känd för att ta död på mina stackars blommor, men det senaste året har jag bättrat mig rejält med det, och en jäkla massa annat också för den delen :)
Vet inte riktigt vad som kan sås nu, jag är väl lite sent ute kanske, men jag tänkte starta med något lätt i alla fall. Kryddväxter är väl det jag tänkt mig först och främst, sen får vi se hur det går.


Gillar detta planteringsbord och funderar lite på att köpa det, men jag väntar nog med det tills jag ser hur det går. Det kostar ändå några pengar och dumt att köpa om det skulle visa sig att växter inte är något för mig :P

OM detta nu blir bra och jag trivs med att pyssla med det, då vill jag så småningom odla potatis, jordgubbar och tomater ^^

Kommentarer
Postat av: JameZ

Hej! och good luck with the balcony project if you have sun most of the day then try growing tomatoes,cucumbers and chilli's they are easy and you can buy them as plants from for example Bauhus or Maxi :) You will need to buy a vegatable food that you add to the water also.

2012-05-24 @ 19:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0