Grönt är Skönt

Efter att ha ätit så jäkla mycket skit i flera veckors tid nu är det dags att ta sig i kragen igen. Storhandlade med systeryster idag och det blev mest frukt och grönt, knappt något kött ens. Vegetarisk mat ÄR faktiskt väldigt bra både för kropp och själ. Jag mår nog kanske bäst av att bara äta vegetariskt, men gaaah, jag kan inte sluta äta kött helt. Tyvärr.

Får försöka köra något detox-liknande. Rensa ut lite efter all alkohol och choklad och fet mat jag tryckt i mig. Inte bara blir man vad man äter, man MÅR även som man äter. Tänk på den ni! ^^
 
 
 

Kommentarer
Postat av: dystopia

Jag tror dock att kött är bra, beror bara på vilken kvalitet det har och vad man väljer att äta till. Protein är svårt att få i sig på annat sätt, jag har ju själv varit vegetarian i 12 år... Min kropp mår mycket bättre nu när jag äter kött. Ännu bättre mår jag om jag äter mindre kolhydrater och dessutom minskar på feta produkter. Om du mår bra av vegetariskt kan du ju göra vegetariska recept men tillsätt bara en liten del kött :)

2014-01-04 @ 21:30:34
Postat av: dystopia

Ps. Socker är en jävla jävel till att få en att må sämre i kroppen, snabba kolhydrater har exakt samma effekt. Fruktsocker är bättre, men är ändå kasst för kroppen om man är "sockerkänslig". Detsamma gäller för sötningsmedel, det lurar kroppen till samma effekt som vanligt socker, bara det att hjärnan får ett extra begär efter energi som sötningsmedel inte har. Kroppen får fucked up signaler, helt enkelt.

2014-01-04 @ 21:38:10
Postat av: dystopia

Ps. Socker är en jävla jävel till att få en att må sämre i kroppen, snabba kolhydrater har exakt samma effekt. Fruktsocker är bättre, men är ändå kasst för kroppen om man är "sockerkänslig". Detsamma gäller för sötningsmedel, det lurar kroppen till samma effekt som vanligt socker, bara det att hjärnan får ett extra begär efter energi som sötningsmedel inte har. Kroppen får fucked up signaler, helt enkelt.

2014-01-04 @ 21:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0