Ännu mer tatuerings-snack

Min kompis Saga berättade för mig om en tysk, vid namn Kaj, som tatuerar för hand (dvs utan maskin). Tror han brukar vara på vikingamarknader och liknande. Hur som helst ska han flytta till Köpenhamn och jag är sååå sugen på att åka dit och tatuera något. Vad vet jag inte, men gärna något med fornnordisk-design, runor eller liknande. Letar just nu efter motiv/inspiration, men hittar fan inget. Aja, kanske bäst att inte veta alltför mycket just nu, lite av charmen med tatueringar är ju just att komma på vad man vill ha ^^

Här kan ni besöka Kaj's hemsida och kolla på lite av det han gjort hittills.

Sedan har en av mina idoler, Bjørn "Narrenschiff" Holter, sångare i bland annat Illnath och Philomel's Epitaph, börjat tatuera. Han har gått på Falmouth College of Arts i England innan och han är grymt duktig! Studion han håller till på ligger i/i närheten av Oslo också, så ett besök hos honom är ett måste!
Vill ju ha en half sleeve, så kommer jag på vad jag vill ha för motiv inom en snar framtid kommer jag antagligen låta honom göra den :)



Bjørns galleri kan ni se här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0