Tattoo your soul and rock'n'roll

Jag vill så gärna tatuera mig och det snart! Jag har äntligen kommit på vad och vart också, så just nu håller jag på att avlida eftersom jag inte vet om jag har råd :(

Först hade jag tänkt göra en i nacken...
Har länge velat ha texten "Alis Volat Propriis" (= hon flyger med egna vingar) intatuerat, men inte vetat hur. Dock hade jag en dröm för ett tag sedan då jag hade denna tatuering:

Texten i någon snirklig stil och under den en smutsig och blodig fjäder som singlar ner till marken. Kanske även några bloddroppar under den (inte någon emo-pöl :P). I gråskala med inslag av rött.

Fixade lite i PS, men eftersom jag är så kass på sådant, lyckades jag bara få fram fjädern jag vill ha. Kanske kan beskriva lite hur jag tänkt mig det iaf.


Sedan vill jag ha två stycken på fötterna. Har tänkt mig teatermasker, en för komedi och en för tragedi.

Runt den leende masken vill jag ha blommande rosor och kanske körsbär, en hästsko eller något liknande. Vill även få med Dagaz-runan i ett hörn.

Runt den gråtande masken vill jag ha vissnande rosor med stora taggar på. Kanske ett litet spindelväv, en dödskalle eller något sådant också. Hagalaz-runan vill jag även få in någonstans.

Det blir old school-stil, fast jag vill ha även dessa i gråskala med inslag av dova färger.
Har bett en kompis rita upp förslag på dessa, så jag lägger upp dem här så snart han är färdig med dem :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0