Pepparkakslördag

Jag tänkte mysa till det lite ikväll. Något måste man ju göra när man måste sitta instängd :/
Har tänt levande ljus i hela lägenheten och sedan ska jag "festa till det" med lite spännande "julnyheter".



Ballerina Pepparkaka

Som två pepparkakor med choklad emellan. Själva kexet smakar verkligen pepparkaka och chokladfyllningen gör så att kexet blir mer krämigt än torrt, utan att chokladsmaken tar överhand. Riiiktigt gott! Dessa vill jag ha vid Jul.
Betyg: 5 "Gingy"-gubbar utav 5 möjliga                         



Marabou Vinter

Från Marabou har det kommit en nyhet kallad Marabou Vinter - med smak av julkryddor. Ingefära, kanel, kardemumma och kryddnejlika tillsammans med mjölkchoklad är faktiskt en ganska lyckad kombination. Det är ingen wow-upplevelse, men den kan kanske slinka ner i varukorgen när det närmar sig Jul ändå.
Betyg: 3½ "Gingy"-gubbar utav 5 möjliga                      


Diplom-is Pepparkaksdröm

Gräddglass smaksatt med kanel, kardemumma, nejlika och ingefära. Innehåller även riktiga pepparkaksbitar.
Smaskigt värre! Dock känns det som att det var något som saknades, jag kan inte säga vad, men det hindrar mig från att ge den toppbetyg.
Betyg: 4 "Gingy"-gubbar utav 5 möjliga                         


Nom nom nom! Men så snart jag är frisk blir det fan att börja träna som en dåre igen! Saknar verkligen min Body Combat och tja, min smala midja :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0