Sund.nu

Den senaste veckan, när jag varit "instängd" har jag verkligen haft tid till att tänka. Jag måste verkligen ta nya tag och framförallt börja träna igen. Vad fan, jag är arbetslös så jag borde vara där minst 5 dagar i veckan! När jag jobbade dag på Volvo tränade jag 4-6 dagar i veckan och minst två utav dem var dubbelpass. Inte konstigt att man blir smällfet när man då slutar träna och ligger och sover i flera veckor. Ett tips till alla som läser detta: Börja aldrig, aldrig, aldrig någonsin att knapra antidepp-piller! Jag slutade med dem, som tur är, efter ca 2 månader, men då var det redan "för sent". Jag åt nästan ingenting, sov endast, och trots det gick jag upp 10-15 kilo på en tiondels sekund. Sedan blev jag ännu deppigare och tröståt då upp mig säkert 5 kg till.
Sedan körde jag Cambridgekuren i ca en månad och gick då ner ca 5 kilo, men sedan tog det stopp. Ville börja träna igen, men vågade inte visa mig på gymmet (där jag lärt känna en massa goa människor!!!), på grund av att jag inte ville att de skulle se hur jag förfallit. I efterhand kan jag dock säga att jag faktiskt tror att de istället skulle pushat och stötat mig, inte hånat. Lätt att vara efterklok...

Mitt självförtroende har nått botten och jag har kommit på mig själv med att nästan vara rädd för att vistas ute bland folk. Nästan inga kläder passar och allt känns bara pest och pina! Vill köpa nya kläder, men jag vet ju att om jag köper kläder som passar så sitter de inget snyggt, men jag kan ju heller inte köpa en massa kläder som är för små! Jag skäms över mig själv och hur jag ser ut! Har kollat på bilder från den tiden jag trivdes någorlunda med min vikt. Gah, varför var man inte nöjd då för?

Jag har nu lovat mig själv att när jag är frisk så måste jag ta mig i kragen. Jag tänker inte träna som en tok i början, det är bättre att trappa upp och börja lugnt, men fan, jag saknar verkligen träningen och min kondition och min midja :( Så planen är att börja lugnt och sedan träna som en tok! Även äta nyttigt, så har ni några bra och hälsosamma recept tar jag mer än gärna emot dem.
Hittade nyss sidan Sund.nu och den verkar rätt bra (av det jag hittills sett). Tips på frukost, vilket jag verkligen behöver, recept och lite annat. Äter knappt något som det är just nu (tro det eller ej), så måste börja med att äta små portioner ofta.


Ja, visst, jag har korsett på mig, men den är knappt åtdragen. Mina höfter såg hemska ut när jag drog åt den nämligen...


Fan, det där ska jag tillbaka till!

Så, who's with me?

"Nu ska vi bli fit for fight! Känner ni er fitta allihopa?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0