Ibi Cubavit Lamia

Var hos frugan Maulin igår. Vi "bakade" jordgubbstårta och kollade på film. Det blev Drag me to Hell, Sleeping Beauty och Herkules. Drag me to Hell var inte så kass som jag trodde ändå. Dock hade den kunnat vara riiiktigt bra ifall någon som Guillermo del Toro regiserat den :P Störde mig som fan på att "monstret"/demonen hette Lamia. Den som skrev det manuset kan inte vara speciellt insatt i ämnet, utan valde namnet snarare pga att det lät bra. Är man en mytologinörd retar man sig något fruktansvärt på sånt! Så vill ni veta vem Lamia egentligen var/är, så fråga mig! Hon skulle knappast hämta själar till Helvetet iaf :P

Sen kom jag på en parodi som Maulin och jag måste spela in någon gång. Den ska heta "Drag me to the altar", haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0