Nätdating


Jag har varit medlem på Happy Pancake ca en månad nu och efter att ha läst Plåtis blogg rätt mycket på sistone beslöt jag mig idag för att bli medlem på spraydate också. Fick ca 20 mail de första 5 minuterna och gah, jag blir så trött! För det första är nästan alla som skriver till mig 18-20 eller 30-50 år gamla och mailen är så jäkla dåliga. Alla skriver i princip samma saker, så nu ignorerar jag alla i ren protest mot detta. Har folk ingen fantasi längre?
De flesta skriver något i stil med: "Hej! Hur är läget?", medan andra försöker vara "originella" och bjuda en på date redan samma dag. Sedan finns det de som lusläser allt man skrivit på sin presentation och sedan skriver ett mail som innehåller allt det, frågor om V A R E N D A grej man skrivit om. Värst av allt är dock de som vänder kappan efter vinden och låtsas tycka om allt som man gillar. Speciellt då de inte kan någonting om dessa saker och bara framstår som patetiska idioter...

Hur ska då ett bra första mail vara? Jaa du, det är ju faktiskt inte lätt. Speciellt inte när man ska skriva till mig, vars både för-, mellan- och efternamn är kräsen. A och O är dock att vara sig själv. Hellre en ärlig kille som är olik mig, än en som lever på en lögn. Så länge man har samma värderingar spelar allt det andra inte så stor roll.
De som kommer närmast med att fånga mitt intresse är ändå de som är framåt och föreslår date eller träff. Det är ju som sagt roligare att lära känna någon irl än framför datorn. Då brukar man ju kunna känna direkt också ifall personen är något att ha. Dock är deras förslag så tråkiga, så jag har inte tackat ja till något hittills. Fika, bio, middag... Det finns faktiskt andra aktiviteter, har ni missat det? Varför inte fråga om man vill hänga med och spela Paintball, åka pulka, välta kor...? Ja, vad tusan som helst!!! Middagar och fika känns så tråkigt, så pressat. Sitta där och äta och försöka hitta något att prata om. Nej, det tar jag hellre senare, när man umgåtts lite med personen. Gör man någon rolig aktivitet märker man rätt snabbt hur personen fungerar och vad för sorts humor den har. Så med detta vill jag ha sagt: Våga vara annorlunda! I alla fall om ni vill fånga mitt intresse...

Kommentarer
Postat av: Nettish

Håller helt med dig! Mr J som jag ofta skriver om kom med förslaget att vi skulle åka iväg och välta svampen (vattentornet som finns i Örebro) på vår första dejt. Var så galet att jag var tvungen att träffa människan.

Sedan är iofs inte från spraydate, men det är ju en helt annan femma. Men "hej! hur är läget?" är så grymt tråkigt att få att man bara vill skjuta sig själv.



You go girl! =)

2009-09-23 @ 02:36:11
URL: http://nettish-lookingforlove.blogspot.com
Postat av: Nocturnia

Ja, men det är ju så! Man blir nyfiken på personen, istället för uttråkad vid första kontakten :P



Nje, spraydate var väl ingen höjdarsite, men man måste ju testa ;)

2009-09-23 @ 11:57:37
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0