Just lucky or was it KARMA?

Åkte vagnen hem förut och två hållplatser innan jag ska gå av hoppar det på civilklädda kontrollanter. Har inte haft råd att ladda på mitt kort de senaste månaderna så ibland skickar jag ett sms, men bara om jag ska åka en längre sträcka. Brukar dock alltid ha ett meddelande uppe så det bara är att skicka ifall att det kommer kontrollanter. Har dock hört att de flesta är stenhårda på det också, att de inte godkänner sms som nyss blivit skickade.
Hur som helst, jag hörde hur de bad om biljetter så med hjärtat i halsgropen och handen i fickan skickade jag iväg mitt sms. En kontrollant kom fram till mig och när jag visar fram mitt sms så ser jag att det är en gammal Volvoarbetare som brukade åka samma buss som mig. Vi pratade inte med varandra så mycket på den tiden, bara när bussarna var försenade/inte kom, men jag erbjöd väl henne skjuts några gånger i alla fall (eftersom jag oftast lyckade fixa det). Hon tittade på mitt sms, tittade på mig och log och sa "Det är ok".

Ni anar nog inte hur lättad jag blev. Böterna är på 1200:- och hade jag behövt betala det hade det varit tack och hej för mig! Hade jag bara en jävla massa tur eller har min snällhet genom åren ändå lönat sig? Har på senaste tiden ångrat att jag varit så pass snäll och ställt upp för folk och så kallade "vänner", eftersom jag på grund utav det blivit så fruktansvärt utnyttjad. Men kanske kommer jag få tillbaka något för det längre fram? Kanske får dessa "vänner" även sitt straff i sinom tid?
Jag tror i alla fall på Karma, eller, The Threefold Law - Allt du ger får du trefaldigt tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0