Mercenary - Architect of Lies



Jaha, då kommer man här krypande med svansen mellan benen. Har sågat detta album flera gånger, minst två här på bloggen. Har dock aldrig riktigt lyssnat in mig på det, förän nu.
Visst, det jag klagat på innan kan jag kanske hålla med om. Det är lite väl poppigt emellanåt (typ Dead by April-varning), men alltså, det funkar ändå. Det är trallvänligt, fina melodier och man blir på bra humör av att lyssna på det. Sedan är den ena (jag tror det är samma som sjunger både clean och "power-high pitch", haha) sångaren riiiktigt bra.

Mina favoritlåtar är albumets tre första spår: New Desire, Bloodsong och Embrace the Nothing.

Architect of Lies (2008)

1. New Desire
2. Bloodsong
3. Embrace the Nothing
4. This Black and Endless Never
5. Isolation (The Loneliness in December)
6. The Endless Fall
7. Black and Hollow
8. Execution Style
9. I am Lies
10. Public Failure Number One







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0