Tragedy/Comedy

Har länge försökt hemlighålla mina tatueringsplaner, men känner att jag inte orkar hålla på med det längre. Är folk så korkade att de inte kan komma på något eget så får de väl skylta med att vara kopior då :)

Mest sugen är jag just nu på att gadda mina fötter och motivet har jag haft klart för mig i över ett år nu. Har tänkt mig teatermasker. En tragedimask med blåa rosor/blommor på vänstra foten och en komedimask med röda rosor/blommor på den högra.

Har letat ett tag för att hitta en bild på maskerna som de ser ut i mitt huvud, men det har varit riktigt svårt. Sen för några månader sedan hittade jag en bild på en tjej som har gjort mina tatueringar! Eller, de är ju inte exakt som jag sett dem framför mig, men ruggigt jäkla lika. Tragedimasken är exakt den jag vill ha och även temat med blommorna har hon. Blev riktigt besviken först när jag såg den, men sen tänkte jag att, äh, vad fan! Hon bor i USA och hon har dem på ett helt annat ställe. Det är ju inte så att jag stjäl hennes idé, hon hann ju bara före. Sedan kan det ju bara vara en bra grej att jag äntligen hittat mina masker som jag vill ha dem, så det blir lättare för tatueraren att veta vad jag vill ha :)



Kass bild, den var så liten så jag var tvungen att förstora den, men visst är de snygga?


Kommentarer
Postat av: -DES-

nah! jag är skeptisk.

2010-08-18 @ 20:05:05
Postat av: Nocturnia

Men, NEJ! Varför skeptisk? o.O

2010-08-18 @ 21:48:03
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: -DES-

Varför skeptisk? -jag har svårt att sätta fingret på det, vet inte om det är den tilltänkta placeringen av motiven eller om det bara är själva motiven, antagligen båda. Motiven känns lite som jin och jang eller vad de kallas, jag tycker inte att de säger någonting, eller vad säger de? berättar de om människosläktets dualism? eller vilket är budskapet som ska förmedlas? vem vill man berätta om det för? jag är nog bara väldigt gammaldags och förstår inte, ja så är det! Jag har svårt för saker jag inte begriper, vill att allt ska ha en mening eller åtminstone ett budskap.

2010-08-18 @ 22:16:25
Postat av: Nocturnia

Jag gillar kontraster. Sedan är det lite att livet är som en teater, fyllt med tragedi och komedi.



Jag tycker att Miami inc och alla de där tv-serierna har bidragit en jäkla massa till att alla tatueringar måste ha en MENING. Löjligt tycker jag, varför inte bara göra något för att det är snyggt? :)

2010-08-18 @ 22:34:15
URL: http://nocturnia.blogg.se/
Postat av: -DES-

ja varför inte?

2010-08-18 @ 22:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0