The Strangers

När jag var hemma hos Karin förut så snokade jag igenom hennes spel och filmer. Längst inne i en hylla hittade jag en film som såg gömd ut, The Strangers. Hon tyckte att jag skulle låna och se den, men själv vågade hon inte ens se fodralet (därav hade den hamnat längst in i hyllan, haha). Sen berättade hon om en riiiktigt creepy grej de gör i filmen och så var jag bara tvungen att se trailern (Karin satt då med händerna över öronen, nynnade och tittade på 2½ Men på TVn).
Jag har inte ens sett filmen, men när jag skulle gå hem sen så var jag fan i mig livrädd. Kände mig förföljd hela vägen och det som Karin berättade om har satt sig fast i mitt huvud. Läskigt! :(




Lock the door. Pretend you're safe.


Kristen och James anländer till föräldrarnas sommarhus och vill inget annat än att vila upp sig efter en lång dags bilfärd. Vad de ännu inte vet, är att denna natt kommer att förvandlas till den värsta natten i deras liv, när tre maskerade främlingar dyker upp och stör lugnet. Dessa galna och mystiska främlingar finner en sadistisk glädje i att terrorisera det unga paret. Allt utvecklas till en kamp om överlevnad och Kristen och James enda chans att klara sig är genom att släppa fram sina mest brutala impulser.

 

Och nej, jag lånade den faktiskt inte. Den kanske inte är så läskig som jag fått för mig, men jag sparar den till den dagen jag har skaffat mig en karl, eller åtminstone har sovsällskap för några nätter. Med andra ord kanske jag aldrig får se den :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0