Alanya 2009

Bättre sent än aldrig, men här kommer lite bilder från min Turkiet-resa i somras. Inte så roliga kanske, mest bilder på mat, haha.

Utsikten från våran balkong. Vi bodde hööögst upp ;)

 

Panderosa. Vissa kvällar spelade de en massa "gamla godingar". Elvis, Frank Sinatra och annat mys.

 

Bartendern showar på Panderosa. Ful som stryk, men duktig var han :P

 

Strawberry Daiquiri ^^

 

Fiiiiiiire!!!

 

Pojkarna dansade på bardisken.

Det fanns en massa små hemlösa kattbebisar överallt.

 

Sälvovven som bodde på hotellet :)

 

Maaaaaat!!!

 

Typ det godaste jag någonsin ätit. Nom nom nom ^^

 

Efterrätt (bara för att syrran skulle få se klart sin fotboll, haha).

 

Skoooooooooooooooooooooooooor!

 

Marknaden, typ.

 

Souverniraffären.

 

Skålar. Syrran köpte en tjusig lila en.

 

Träskulpturer.

 

Vattenpipa någon? De hade maaaassor utav dem :P

 

Vårat hotell, May Flower :)

 

ALKIS CHAUFFÖR :D

 

Friendly neighbourhood? :P

 

Ett ställe vi käkade på.

 

Föda!

 

Stranden. Den bästaste ^^

 

Fin borg/fästning/slott uppe på berget ^^

 

Parken vi gick igenom varje dag för att komma till stranden :)

 

En blomma? :P

 

Ett ställe vi åt på i början. Vi fick ta omvägar för att slippa gå förbi där sen :P

 

Världens godaste kebabrullar!!! Inget ställe som turisterna käkade på direkt. Det var nice och gubben var trevlig :)

 

Ännu mera mat.

 

Frukten var underbart god, som vanligt, men kakorna och det där var sååå söta :S

 

Jag bjuder på detta kortet! De tvingade mig att dansa med magdansösen :( xD

 


Kommentarer
Postat av: robert

Nice, vart nånstans var du, Alanya?

2010-01-07 @ 00:45:30
Postat av: Nettish

De där bilderna fick mig att sakna mitt favoritresemål...big time!

2010-01-07 @ 02:15:55
URL: http://nettish-lookingforlove.blogspot.com
Postat av: Nocturnia

Robert: Japp, det stämmer bra det :)



Nettan: Jaså? Vilket är det då?

2010-01-07 @ 13:10:03
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0