Ont i hjärtat

Följde med Saga när hon körde ut tidningar i natt. När vi var klara och skulle köra hem genom Bollebygd så ser vi ett skadat rådjur mitt på vägen. Blodigt och flämtande efter luft. Det led, det syntes så väl. Saga ringde polisen och de skulle ringa en jägare, men det skulle ju kunna ta timmar och stackars liten Bambi hade ju ONT!
Jag hade aldrig kunnat slå i hjäl det, jag grät som ett litet barn, men Saga hittade det hårdaste hon hade i bilen och gjorde slut på dens lidande. Dock krävdes det en massa slag (dåligt verktyg) och jag ville inte se eländet, stod med ryggen till, händerna för öronen och bad om att den skulle få komma till ett bättre ställe. Vände mig dock om vid ett tillfälle och då hade den vänt huvudet mot mig och tittade helt oförstående på mig medan den skrek till. Sedan var det över...

Den jäveln som körde på stackars liten och lämnade den där, fy fan för dig, hoppas du dör en brutal och smärtsam död. Hade vi bara sett dig så hade vi anmält dig din jävel! Det är olagligt att lämna ett påkört djur på vägen utan att anmäla det och att man ens KAN MED att göra det. Hur kan man vara så hjärtlös?!

Vila i frid lilla Bambi!

Kommentarer
Postat av: M I C A E L A

Hej, är allting bra? :)

2010-06-01 @ 07:14:47
URL: http://micaelalindgren.blogg.se/
Postat av: Nemo

Så jävla sjukt. Men en del människor har ju som sagt inga känslor för djur. Man förstår int vad dom tänker med.

2010-06-02 @ 00:25:53
Postat av: -DES-

Ja det är otäckt! har själv varit tvungen att slå ihjäl två rådjur med domkraft.

2010-06-03 @ 09:21:22
Postat av: Nocturnia

Nemo: Nej, det finns ju tyvärr sådana människor också. Förstår mig bara inte på dem. Hur tusan kan man inte gilla djur?



DES: Usch, men det är ju som sagt det bästa man kan göra, även om det känns brutalt...

2010-06-03 @ 13:20:45
URL: http://nocturnia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0