Ont i hjärtat

Har spenderat större delen av kvällen med att kolla på Animal Planet (bästa tv-kanalen). Favoritprogramet är Animal Cops: Houston. Får dock så ont i hjärtat när jag ser hur fruktansvärt illa vissa djur behandlas. Förstår inte hur man kan sova om nätterna när man t.ex. har en häst ute på tomten som inte får någon mat, eller idioter som tycker att det är fullkomligt normalt att smörja in deras husdjurs sår med motorolja!? Man tappar nästan hoppet om mänskligheten när man ser hur korkade och hjärtlösa vissa människor är.

Att det finns organisationer som SPCA är dock en tröst. Att det faktiskt finns folk där ute som bryr sig och som kämpar för att djuren ska få leva ett normalt och lyckligt liv. Skulle gärna jobba som det, det vore drömmen. Vet dock inte om jag skulle klara av det. Så mycket lidande och jag skulle nog vilja tortera och slå ihjäl idioterna som inte kan behandla djur med respekt och den kärlek och omsorg de behöver. Varför skaffa djur om man inte kan ta hand om dem? Det borde fan krävas "körkort" på att få skaffa husdjur. Barn också för den delen, men den diskussionen orkar jag inte ta just nu :P

Hur som helst, djur står mig varmt om hjärtat. Jag må verka hjärtlös när jag inte bryr mig ett skit ifall "Muggiduggi" i Afrika svälter, men det beror på att människor i mina ögon inte är lika mycket värda som djur (ja, ni läste rätt!). Djur är bland det bästa som finns på denna planet, så fan ta dem som behandlar dem illa. Massavrättning på de asen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0