Boklista



Stulen lista från startsidan.

Som läsare är jag: Nog lite tråkig. Håller mig helst till de författarna jag läst innan. Hellre gamla klassiker än nya storsäljare. Håller mig nog inom samma genrer rätt mycket också.

Som bloggare är jag: Vem bryr sig? Detta har inget med böcker att göra ju :P

Senast lästa bok: Eldprovet av Margit Sandemo, från serien Häxmästaren.

Senast påbörjade bok: Irrbloss av Margit Sandemo, från serien Häxmästaren.

Senast köpta bok/böcker: Oj, nu måste jag tänka efter... Tror det var förra sommaren jag sist köpte några. Adolf Hitler av Bengt Liljegren, Att älska som en porrstjärna av Jenna Jameson, White Line Fever av Lemmy Kilmister och The Dirt av Mötley Crüe och Neil Strauss.

Favoritdeckarförfattare: Inga? Deckare är inget jag tycker speciellt mycket om.

Jag läser allt av: Jag har nog inte läst alla böcker av någon författare, men de som ligger närmast till är väl Dean Koontz, Margit Sandemo och Edgar Allan Poe.

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare. Annat kan jag inte komma på just nu.

Vid hyllan för fackböcker letar jag:
Sånt som verkar intressant :P

Förutom svenska läser jag gärna: Shakespeare, Poe, Gaiman m.fl. bör man läsa på engelska. De flesta engelska böcker bör läsas på engelska.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: De resterande böckerna ur Margit Sandemos Häxmästaren.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Pride and Prejudice and Zombies av Jane Austen och Seth Grahame-Smith

När jag går på antikvariat letar jag alltid:
Aldrig gjort! En gammal, gammal, magisk bok (som i filmerna) vore dock inte helt fel att hitta :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0