Volbeat - Beyond Hell/Above Heaven




Jaha, brydde mig faktiskt inte så mycket om detta skivsläpp i och med att jag tröttnade så jäkla mycket på Volbeat när de släppte förra albumet Guitar Gangsters & Cadillac Blood. Marie lovordade dock det nya albumet så mycket, så när jag var där bad jag henne slänga över det på min MP3. Lyssnade på det på vägen hem, tyckte inte om det och lyssnade inte mer på det, förän i fredags.

De låter precis som vanligt, Volbeat för hela slanten och hade det inte varit för gästartisterna så hade det blivit ett väldigt enformigt och tråkigt album. Michael Poulsen har en grym röst, men efter några låtar blir det lite tröttsamt.
Mark "Barney" Greenway (Napalm Death) growlar i låten Evelyn. Låten är helt ok, men ingen höjdare. Den bryter dock mönstret och levererar något nytt. Kreator's Mille Petrozza medverkar på 7 Shots tillsammans med Michael Denner (Mercyful Fate/King Diamond). Petrozzas röst och Denners gitarrsolo bidrar till en av de absolut bästa låtarna på skivan.

Så, vad tycker jag? Ett helt ok album, men inte mer än så. Deras album Rock the Rebel/Metal the Devil är fortfarande det bästa de gjort och Beyond Hell/Above Heaven är långt ifrån lika bra.
Dock gillar jag verkligen låtarna 7 Shots, 16 Dollars och A New Day. Även de två första låtarna The Mirror and the Ripper och Heaven nor Hell kan hamna på någon playlist i framtiden. A Warrior's Call är för mig en gammal låt, men den går fortfarande hem!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0