Semester 2011: Landvetter - Warszawa

Jag tänkte få upp mina semesterbilder från den absolut bästa resan i mitt liv. Kände att det allt var på tiden ;)
Har delat upp det i delar, vissa större än andra, för att underlätta det hela.

Vi (bästaste Maulin och jag) startade resan med att flyga från Landvetter till Warszawa.
Någon sömn fick vi inte under natten och Maulins kylskåp ekade tomt, så när vi äntligen kom fram till Landvetter var vi dödströtta och helt utsvultna. Den svindyra frukosten vi köpte innan vi flög iväg var därför himmelsk ;)

 

På flyget försökte vi sova lite, men jag satt mest och funderade på vad detta kunde vara. En dildo? :S haha

 

 

Poland from above! Intet ont anades om att vi snart skulle invadera dem :D

 

 

När vi släpat våra avskyvärda väskor uppför tre miljoner trappor var vi äntligen framme vid vårat hostel - Oki Doki. Helt slut lade vi oss på våra sängar och halvsov i princip hela dagen. Gick en kort sväng på stan och käkade på KFC. Vi hade egentligen bestämt oss för att lägga oss tidigt så vi skulle orka med resan till Kraków dagen efter, men så sa de att det var happy hour i baren...

 

 

2 öl för 8 kronor. Helt ok änna, så ni kan säkert förstå att det blev mååånga fler?

 

 

Egentligen var det här nog den sämsta kvällen på hela resan. I alla fall för min del. Alkohol + sömnbrist är sällan en bra kombination. Dock var det rätt mysigt att sitta i fönstret, innan jag förgäves försökte somna, och titta på den underbara utsikten.


Vyn från vårat fönster var inget mindre än tornet på The Palace of Culture and Science. En riktigt fin byggnad :)



Just från Warszawa är det inte fler bilder än så här. Dels för att vi bara var där knappt ett dygn och dels för att Maulin tappade bort sin kamera i Kraków. Men mer om det senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0