The Big 4 @ Ullevi

Åh, jag är helt salig! Jag har aldrig varit något die hard Metallica-fan, men gudars skymning vad bra de var! Fick gåshud och stod och rös i hela kroppen ett flertal gånger. Oh my...

Vi failade lite och missade Anthrax och såg bara slutet på Megadeth, men det var inte hela världen för min del :) Slayer är bra live, men rätt tråkiga ändå. Har sett dem innan och det var ju nästan samma då som nu.

Metallicas set-list:

Intro:
Ennio Morricone - The Ecstasy of Gold + video, slutscenen från Den Gode, den Onde, den Fule
1. Hit the lights
2. Master of puppets
3. The shortest straw
4. Seek & destroy
5. Welcome home (Sanitarium)
6. The memory remains
7. All nightmare long
8. Sad but true
9. Wherever I may roam
10. The call of Ktulu
11. One
12. For whom the bell tolls
13. Blackened
14. Fade to black
15. Enter sandman
Extranummer:
16. Helpless (Anthrax och Megadeth)
17. Damage Inc
18. Creeping death


 

Bilder dyker la upp så småningom ^^


Kommentarer
Postat av: -DES-

Mäktigt! Morricones musik skapar en härlig känsla när man står och väntar på att ett band ska komma ut på scen, U.K Subs använde sig av detta på USA turnén 1984(?)(med på liveplattan Gross out USA, släpptes 1985) Ramones gjorde så när jag var på dem på Vågen i GBG, ja det finns nog en massa band som använder Morricone som intro.

2011-07-04 @ 11:05:36
URL: http://dodstrakigt.blogspot.com
Postat av: Uffe

Rättelse

- 17 Battery ska vara

- 17 Damage Inc

2011-07-05 @ 15:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0