Beastly (2011)

Beastly är en modern tolkning av historien om Skönheten & Odjuret. Filmen handlar om tonårskillen Kyle som är snygg, rik, populär och ytligt sett verkar ha allt. Men efter att han stöter på en häxa får han en förbannelse över sig - hans utseende blir lika fult som hans personlighet. Han har endast ett år på sig att hitta någon som älskar honom för den han är, annars får han stanna så för alltid!


 

Skönheten & Odjuret var min asoluta favoritsaga när jag var liten och är så än idag. Därav var jag bara tvungen att se denna, trots att detta verkligen inte är min sorts film.

 

För det första måste jag säga att jag blev besviken på hur Odjurs-looken såg ut. Tatueringar och ärr, men fortfarande vältränad kropp? Hade hellre sett ett riktigt förvridet ansikte, bölder mm.

Även "rosen" som representerar hur mycket tid han har kvar störde jag mig på, de gjorde den till en rosbusketatuering och när den blommade igen var hans tid slut. Kunde de inte ha gjort en rostatuering som tappade blad istället?

 

Alltså, den var helt ok och om man nu gillar tonårskärleksfilmer så kanske man uppskattar den, men för mig kändes allt så halvdant. Önskar att de gjort vissa saker annorlunda, jobbat lite mer på manuset. Slutet var dessutom riktigt lamt, förutsägbart och ingen spänning what so ever!

 

En hel del kända ansikten såg man i alla fall - Mary-Kate Olsen som häxan, Vanessa Hudgens som skönheten och Neil Patrick Harris som Odjurets lärare.

 

Betyg: 5/10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0