The ground beneath my feet

Har precis haft tre dagars ledighet, har nu tre kvällars jobb framför mig och sen har jag tre lediga dagar till. Känner mig faktiskt rätt bortskämd ;)

På tal om något helt annat... Det senaste året har jag insett hur skadad jag faktiskt är. Alltså, hur jag alltid förväntar mig det värsta från människor. Det är lite obehagligt att tänka på hur pass mycket andra människor ändå formar en. Att saker långt bak i ens förflutna fortfarande påverkar nutiden.
Men, men, det gäller väl att inse att man faktiskt kan påverka sin egen framtid och att man måste våga för att vinna. Ibland lyckas man, ibland förlorar man. Men ärligt talat, ett liv utan risker, ett liv på den "säkra" sidan, är det verkligen något att ha? Nej, ibland får man helt enkelt ta klivet ut i det okända och hoppas att marken fortfarande håller.

"Lämna det bakomflutna före dig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0