De senast sedda filmerna

Tror det kommer bli många liknande inlägg i framtiden. Smidigast så här ^^



Haute Tension/Switchblade Romance (2003)
Första halvan utav filmen är nästan som tagen ur Dean Koontz bok Psykopaten (Intensity), när den sedan "kör sin egna väg" blir jag förvirrad. En bra twist på slutet, men likheterna med boken gör tyvärr att min hjärna är helt inställd på något annat.
Hade jag inte läst den boken innan så hade jag nog gett den ett högre betyg.

Betyg: 6/10



Limitless
(2011)
Jag gjorde många avbrott i filmen som inte var till dens fördel, men helt klart sevärd är den.
Slutet förstörde däremot en hel del. Det kändes fel och det var som att de hade klippt bort några viktiga minuter.

Betyg: 6/10





Opstandelsen (2010)
Dansk zombiefilm. 50 minuter lång och ca. 50 000 DK i budget.
Det är en lågbudgetfilm och det märks. Manuset hade även behövt finslipas lite och jag kan inte sätta fingret på vad, men det känns som att något saknas.
Ska dock se om den inom kort (varför tittar jag alltid på film på nätterna?) och se vad jag känner för den då.

Betyg: 5/10



Mr. Popper's Penguins (2011)
En film helt efter Hollywood-mallen, men det funkar. Pingviner är ju bara för söta!

Betyg: 7/10



Hocus Pocus (1993)
Den enda Halloween-filmen jag såg i år. En bra "slöfilm" när man inte orkar tänka så mycket.
Lite kul är det ändå att Sarah Jessica Parker spelar en utav häxorna och hon ser bättre ut som häxa än vad hon normalt gör, haha.

Betyg: 6/10



All the Boys Love Mandy Lane (2006)
Gillade den inte alls. Den lilla twisten på slutet var väl ett plus, men nje, den funkade inte för mig helt enkelt.

Betyg: 4/10





The Addams Family (1991)
Ah, vilka minnen man får! Såg denna många gånger när jag var yngre och den är minst lika bra nu som den var då. Man vill bara ha mer utav denna underbara familj.

Betyg: 8/10



The Addams Family Values (1993)
Det är inte ofta det händer, men jag gillar denna ännu mer än ettan. Wednesday som är min (och de flesta andras) favorit får mer utrymme i denna och säger så klockrena saker. Christina Ricci är helt fenomenal!

Betyg: 9/10



Hop (2011)
Ja, visst är jag bra? Tittar på en Påskfilm vid Halloween, haha. Söt och lite rolig var den i alla fall och man ville bara plocka upp den fluffiga lilla haren och gosa ihjäl honom!

Betyg: 7/10



Death at a Funeral (2010)
Den kom inte med något nytt direkt. Vi har sett det förut, om och om igen. En hel del kända ansikten var det i alla fall och två scener var faktiskt riktigt roliga.

Betyg: 5/10





I am Legend (2007)
Jag gillade den när jag såg den på bio och jag gillade den nu. Grät även denna gången när hunden dog.
Det som är tråkigt med filmen är de zombieliknande varelserna, de håller inte riktigt måttet. Eller så har vi helt enkelt blivit bortskämda de senaste åren?

Betyg: 8/10



Open Water 2: Adrift (2006)
Ok, jag kände mig lite dum när eftertexterna började rulla; "hajen då?". Nej, det var ingen haj i den här filmen, de lyckades ta kål på varandra helt på egen hand. Jag kände mig lite bestulen, men egentligen var det nog lite mer tempo i denna än ettan.
Hade dock lust att dränka den ena karaktären, men det lyckades hon så bra med på egen hand *skrattar illvilligt*

Betyg: 5/10



2010: Moby Dick (2010)
Så dålig så man kan skratta åt den. Skådisar från Xena och Spin City och en fruktansvärt löjlig val. Inget att ödsla sin tid på med andra ord.

Betyg: 2/10



Jennifer's Body (2009)
Offra en oskuld till Satan för att bli känd? Nåja, Megan Fox är vrålsnygg så man tröttnar inte och bitvis var den ändå lite intressant.

Betyg: 6/10



Skenbart: En Film Om Tåg (2003)
Tror det är fjärde gången jag sett den nu, men den är ju så bra! Man skrattar konstant, samtidigt som den är rätt tragisk emellanåt.
Peter Dalle har verkligen lyckats med den här filmen och Gösta Ekman gör ett suveränt jobb som homofil.

Betyg: 10/10





Psycho Shark/Jaws in Japan (2009)
Totalt värdelös! Slutet är dock så fantastiskt dåligt så jag skulle vilja ge den en tia.
Skippa filmen och se istället slutet här.

Betyg: 1/10



Några temainlägg är på gång. Det kan dock ta lite tid, men den som väntar på något gott...?

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Du bor där? Saweet :) Kan du tipsa om bra ställen i GBG att bo på? Hur får man lättast en lägenhet där? Hyreslägenhet alltså.

2011-11-14 @ 08:47:30
URL: http://skrackfilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0