Hard Work Pays Off

Eller, som man skördar får man så!
 
För sex veckor sedan fick jag nog. Jag var så jäkla trött på mig själv och mina dåliga vanor att jag bestämde mig för att nu får det vara nog! Jag la om kosten helt. Inget skräp, inget socker, inga ursäkter. Märkte resultat direkt och efter en månad började jag även att träna.
 
Kan säga att så bra som jag mått de senaste sex veckorna har gjort att det verkligen har varit värt mödan. Att jag sedan fått finare hy, haft mer energi och gått ner 8 kilo och tappat 9 cm runt midjan är endast en gigantisk bonus!
 
Ja, jag har gått ner betydligt mer tidigare med t.ex. Cambridge, men det var en diet. Så fort man ska börja med mat sen så brukar man lägga på sig en hel del kilon igen. Det jag gör nu är ingen diet, jag har helt enkelt ändrat min livsstil. Dock bör det väl tilläggas att när jag sedan nått mitt mål så kommer jag givetvis inte att behöva vara lika diciplinerad. Att hålla vikten är ju inte lika hårt som att gå ner i vikt. Viktigt är även att unna sig något ibland, så länge det inte går till överdrift!
 
En stor morot är dessutom den planerade resan till New York i höst. Har sagt till mig själv att jag inte ska köpa några kläder eller skor förrän då, för då borde jag vara riktigt nära mitt mål. Så nu ska jag spara pengar och träna, träna, träna. Ge näring åt själen istället för åt fettet ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0