Midnattsmuffins

Har bakat muffins för fulla muggar nu. Två hela plåtar blev det, jisses! Får se om jag orkar göra frostingen nu också, eller om jag väntar med det till imorgon. Känner mig rätt trött.

Chokladcupcakes


ca 16 st
125 g smör
3 dl socker
2 ägg
100 g creme fraiche
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
100 g grovhackad choklad
½ dl nutella

 

Rör socker och smör riktigt mjukt, tillsätt äggen, ett i taget. Rör sedan i creme fraichen och rör tills den är väl blandad med äggsmeten. Blanda ihop alla de torra ingredienserna och rör ner dem i smeten, blanda väl. Hacka chokladen grovt och blanda i den. Fyll formar med smeten, ca 3/4 (På hälften av mina cupcakes klickade jag lite nutellakräm ovanpå också), och grädda i 25 minuter i 180 grader.


Receptet på frosting får ni imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0