Bönsallad med halloumi

Jag måste erkänna; vegetarisk mat är verkligen hur god som helst. Idag fick jag ännu ett bevis för det då jag lagade till en bönsallad med halloumi. Snabbt, billigt och sagolikt gott.
Även detta recept har jag fått av Karin och det är väl tack vare henne och våran senaste promenad som jag bestämde mig för att köra denna vegetariska vecka. Så ett stort tack till henne :D
 
 
 
1 dl matvete
1 förpackning blandade bönor
Valfria grönsaker (jag använde paprika, tomat, avokado och lök)
Olivolja
Balsamvinäger
1 förpackning halloumi
 
Koka matvetet enligt anvisning. Skölj bönorna under rinnande vatten och blanda ihop med matvetet. Skär grönsakerna och blanda samman allt i en skål. Ringla olivolja och balsamvinäger över.
Stek halloumin och servera den ihop med bönsalladen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0